Den envisa jäkeln

I två veckor har jag bråkat med min skrivare angående hur många ex av mitt manus vi ska skriva ut. Åbäket tyckte att ett exemplar var alldeles tillräckligt. Borde ju vara glad över förtroendet den visar. Ta det som en komplimang att den tror att det räcker att skicka manuset till ett förlag.

Själv skulle jag gärna vilja bredda mina chanser och skriva ut ett par exemplar till och skicka iväg. I helgen, äntligen, gick den med på att spotta ur sig ytterligare ett halvt manus, men det tyckte jag var lite snålt. Inget förlag vill väl bara ha första halvan av ett manus som faktiskt existerar i sin helhet?

Efter blandade skopor av hot om att skicka både skrivare och dator genom fönstret och smicker i form av ny nätverkssladd, ny toner, ominstallation, ändrade inställningar och sprillans nytt fibernät har den idag fallit till föga och under ytterst medgörliga former skrivit ut tre versioner till av manuset. Halleluja moment!!

Leave a Reply

