När skrivandet är en belöning

Den här lördagen kan läggas till arkivet som en av de tråkigaste lördagarna någonsin. Förutom mysigt morgonkaffe framför DN har dagen enbart bestått av flyttpackande. Blä. Nästa helg är det tvådagarsbröllop, tre dagar för mig eftersom jag ska dit redan på fredagen i egenskap av toastmaster och måndagen efter får vi tillträde till lägenheten. Så det är nu eller aldrig jag kan göra jobbet.

Nu på kvällen har jag ordnat med lite planering för toastmasteruppdraget men nu äntligen, äntligen, får jag sätta mig ner med manuset. Skrivandet är i och för sig (nästan) alltid en belöning, jag lever alltid på lånade minuter så när jag väl sätter mig ner är jag så glad för tiden jag får men idag känns det som en extra stor belöning efter allt slit. Och önskar att jag hade kunnat få sitta ner hela dagen (det är ju världens bästa skrivväder ute!!) men önskningar slår alltför sällan in.

Men nu blir det redigering och musik i lurarna. Bästa tänkbara lördagskvällen.

/Heléne

One thought on “När skrivandet är en belöning

  1. Vad fint på nåt vis. Alltså jobbigt med allt möjligt, men visst fint att mitt i allt packande och sånt, så finns det plötsligt några minuter belöning. Det gillar jag.

Leave a Reply

