Nya morgonvanor

Inspirerad av Ann Ljungbergs webinar om skrivkramp mm för två veckor sedan, har jag ställt klockan fem om morgnarna och tagit mig upp för att skriva innan jobbet. Första veckan gick lätt, men nu är det plötsligt mörkt vid den tiden och genast blir det jobbigare att komma ur sängen. Men jag tänker kämpa på för dagarna blir så mycket bättre om jag börjar med att skriva. Jag har ro i kroppen på annat sätt än om skrivpasset ligger framför mig och pockar på uppmärksamhet. Dessutom går det lättare att skriva på morgonen än någon annan tid på dygnet, varken andra tankar eller människor stör. En bonus är att det känns som sovmorgon på helgen när Melker vaknar och vill gå upp kvart över sex.

/ Johanna

2 thoughts on “Nya morgonvanor

  1. Oj, jag kan inte alls skriva på morgonen, jag kan inte göra något alls på morgonen. Men jag inser att det finns en lugn stund där att nyttja. Lycka till!

Leave a Reply

