Första skrivpasset!!

Efter nästintill oavbrutet jobb med uppackning och flyttstök hela dagen (det här börjar sakta men säkert likna ett hem) ska jag nu luta mig tillbaka i fåtöljen med en kopp te och ta mig an mitt manus för första gången i nya lägenheten. Är nästan lite högtidligt att inleda första skrivtimmen i ledet av oändligt antal skrivtimmar på det här stället. Åh vad mycket härligheter jag ser framför mig här, som att inviga badkaret med en bra bok. Men mest av allt ser jag förstås fram emot att få till bokhyllorna och skrivhörnan. Det kommer bli så bra det här (intalar jag mig själv i flyttstöket). Och förhoppningsvis kommer det att bli bra inom en överskådlig framtid, just nu ligger alla böcker i ett antal flyttkartonger som redan har fått sambon att sucka otaliga gånger. Men snart, så fort hyllan är på plats, så är det uppackade, snart…

Stadens ljus i mörkret blir kvällens skrivvy.

IMG_2580.JPG/Heléne

6 thoughts on “Första skrivpasset!!

    • Men alltså 220 kvm! Med walk-in och skrivrum, OMFG.. Den som väntar på nåt gott.. Och tiden kommer bara springa iväg, helt plötsligt har det gått ett år. Är inte alls avis på dina 220 kvm, inte alls…
      /H

  1. Att packa upp boklådor är en svår konst. För man måste ju bestämma sig för hur man vill ha dem också. Ordningen. Alfabetiskt, färgkodning, genrer och whatnot. Det är i och för sig ett evigt pågående projekt för när man väl fått dem placerade i hyllan kan man överväga hur man vill placera om dem…

    • Haha, ja.. Gissar att jag kommer hålla på att pyssla en del med det där. Men känns å andra sidan fantastiskt mysigt att pyssla med det. Och kanske placera om dem till slut.
      /H

  2. Vad härligt! Kul att ses ikväll, även om det blev hastigt. Och håller med Mia, det där med att organisera bokhyllor är lite av ett ständigt pågående projekt. Särskilt som böckerna blir fler.

    • Ja, detsamma! Jag vet, böckerna blir bara fler och fler. Är rädd för att jag kommer behöva tillämpa dubbla rader innan jag ens hunnit vänja mig vid en stor bokhylla.
      /H

Leave a Reply

