Throw back saturday

Ensam hemma en hel dag med planer på skrivande, tvätt, matlagning och trädgårdsarbete valde jag att pendla mellan soffan, sängen och trädgården med olika böcker i sällskap. Har inte gjort annat än fikat och läst hela dagen och det har varit helt fantastiskt. I vanliga fall finns det inte en möjlighet att välja en sådan här dag och emellanåt kan jag längtansfullt minnas den tid då jag hade hela läsdagar titt som tätt. Nu var det minst tre år det senast hände. Kanske är det därför det känns så lyxigt att bara få ta sig den tiden. Som Heléne sa i telefon: Jag önskar att jag också hade barn som kunde åka bort med sin pappa så att jag kunde läsa en hel dag.

Vad jag har läst? Romance och den här pärlan jag jublande hittade i bokhyllan:
IMG_3253.JPG

/ Johanna

One thought on “Throw back saturday

Leave a Reply

