Var är den, mässpeppen?

Väskan är packad och bokmässan väntar runt kröken. Efter att ha längtat efter att åka dit i säkert tio år saknar jag plötsligt geisten nu när det äntligen ska bli av. Håller tummarna för att peppen infinner sig när vi styr bilen mot Göteborgs centrala delar i morgon. Eller att den i alla fall kommer när vi kliver in på mässgolvet.

Jag vet att det inte är mässans fel att jag är lite less på cirkusen redan innan jag gått in i tältet. Det är mitt eget, jag har sovit för lite och ätit för dåligt. Inte spenderat tillräckligt med tid med min familj och redan nu saknar jag att befinna mig i mitt manus. Konstanterna i livet ligger inte riktigt på plats helt enkelt, och då är det svårt för till och med Bokmässan att konkurrera om min uppmärksamhet.

Ska se till att sova ordentligt i natt, äta bra i morgon och pussa ordentligt på de jag tycker om innan jag drar till Göteborg. Efter det kan jag ställa om. Då kommer den nog. Peppen. Jag hoppas att vi ses där. Du, jag och peppen.

/ Johanna

4 thoughts on “Var är den, mässpeppen?

  1. Ibland blir det så att när förväntningarna inte är så höga så blir det alldeles underbart roligt. Hoppas det blir så för dig och att när du väl trängs i värmen så blir det hur bra som helst. Sedan är man ju fortfarande lite omtumlad av Författarkliniken :-).

  2. Resonemanget känns igen. Man har så länge haft förväntningar och planer på det som ska hända och ske att när tiden väl sedan är kommen har liksom luften gått ur en. Livet runt omkring vill kanske annat och pockar på sitt, ambivalensen ökar. Men när man väl är där är det verkligen värt det. Och vem vet, vi kanske ses…

  3. Det blev ju lite mycket bortvaro lite väl tätt inpå även om det är roliga saker. Jag känner lite som du (mest lite dåligt samvete) men jag tror och hoppas att det kommer bli alldeles fantastiskt roligt när vi väl är där! Hoppas vi ses på lördag 🙂

  4. Jag var klar med packningen knappt en timme innan tåget gick från Centralen. Tror jag är den minst förbereda mässbesökaren – för när man ska vara borta måste man ju kompensera på både jobbet och hemma innan man åker – men nu är jag på väg, och det börjar kännas kul! Hoppas vi ses och att ni får en riktigt bra mässa!

Leave a Reply

