Sons of everything is hopeless och superdeppigt

Glömde helt bort att blogga igår, avslutade nämligen kvällen med två avsnitt av nya säsongen av Sons of Anarchy och det upptog all min tankeverksamhet. Utan att avslöja något kan jag bara säga att slutet på förra säsongen fick mig att vilja lägga ner serien helt, det var bara totalt överdeppigt. Och nu är det inte så mycket bättre. Men det är sista säsongen och jag vill ändå se hur huvudpersonen Jax tar sig ur allting. Det eviga mörkret. För hur hopplöst allting än är vill man ändå se vidare.

Och SoA är en himla bra lektion i hur man gör det svårt för sina karaktärer. Jag har ju en tendens till att vara lite för snäll mot mina karaktärer, vilket är helt värdelöst, men i SoA finns inga gränser för karaktärernas svåra val, ondska, impulsiva handlingar som får oanade konsekvenser och mörka tärande hemligheter.

IMG_2791.JPG
/Heléne

Leave a Reply

