Instämmer i hyllningskören

Även i år vanns Nobelpriset i litteratur av en författare vars verk jag aldrig har läst. Stort grattis till Patrick Modiano, jag är säker på att du är värd priset och får se till att läsa dig förr eller senare. Stort grattis till oss andra boknördar också, tack vare priset hamnar litteratur högst bland världens nyheter, åtminstone en dag om året.

Är inte säker på att Patrick själv uppskattar att bli en världsnyhet, han verkar vara en medieskygg person som sällan ger intervjuer. Jag hittade dock ett citat av honom som var väldigt passande för mitt eget arbete just nu. Han beskrev skrivandet som att köra bil i dimma: “Du vet inte vart du är på väg, du vet bara att du måste fortsätta.”

Så, so long, det är in i dimman igen som gäller för min del.

/ Johanna

2 thoughts on “Instämmer i hyllningskören

Leave a Reply

