Thank god it’s Friday

Fredag, kanske världens bästa veckodag… äntligen är du här! Enda minuset är att pojkvännen jobbar fredagkvällar hela hösten. Men, men… då får jag mer tid över till skrivande, man måste se positivt på det hela.

Den här fredagen kollar jag som vanligt på Idol, äter gott och dessutom bläddrar jag lite i denna bok:

IMG_2846.JPG

Har så mycket att läsa just nu, en del läsande som måste prioriteras men är fruktansvärt sugen på Wicked as they come. Hittade den via bokcirkeln Vaginal Fantasy på Goodreads och beställde hem den förra fredagen. Jag älskar ju bokcirklar och Vaginal Fantasy är en online-cirkel som fokuserar på romance med starka kvinnliga karaktärer. Like på den! Namnet på cirkeln är lite.. ja… Kanske lite extra märklig på svenska, men, men. Vi ska ju avdramatisera det där ordet ändå, ska vi inte?

Har ännu inte deltagit i cirkeln men tänkte göra det nu när de kör en paranormal romance. Sista tisdagen varje månad sänds ett klipp på Youtube med de fyra värdinnorna för bokklubben där de diskuterar boken och under tiden kan man förstås diskutera i cirkeln foru. Får se om jag hinner läsa ut den till sista tisdagen, annars kan jag förstås se klippet i efterhand vilket är himla bra.

Men är så attans sugen på att läsa den. Mörka höstmånader passar allra bäst tillsammans med passionerad och blodig urban fantasy/ paranormal romance.

I övrigt ser jag fram emot en lugn helg med åtminstone tre timmars sammanhängande skrivtid. Ren och skär lyx nuförtiden med flytt, jobb och allt annat. Men den här helgen ska jag prioritera det viktigaste, skrivandet.

/Heléne

One thought on “Thank god it’s Friday

  1. Pingback: Senaste… nr. 2 | Bokglam

Leave a Reply

