När man inte har något vettigt att säga….

Hjärnan går på tomgång idag och jag är trött på ett alldeles magiskt sätt. Lyckades ändå trycka in 270-någonting ord i manuset på ren magic-spread-sheet-vilja. Väldigt nöjd med det. Men ungefär där tog min ork slut och jag saknar vettiga ord att skriva här. Så det får bli ett halvbra tips idag…

Om ni gillar Scriveners notissystem för att planera handling och kapitelöversikt, men saknar ett motsvarande verktyg för I-paden så är mitt tips att prova “Index Card”. En enkel app där man kan jobba med korta och längre anteckningar på indexkort. Inte lika enkelt att ha att göra med som Scrivener, men ett bra komplement om man sitter och plottar och funderar på pendeltåget, som jag gör. Tydligen ska det gå smidigt att föra över anteckningarna till Scrivener också. Där har ni lösningen på dagens i-landsproblem.

IMG_0140.PNG
/ Johanna

Leave a Reply

