Senaste…

Hittade en enkät som jag snodde av Sofia. Hon hade i sin tur snott den från Beas bokhylla.

Senaste…

…boken du läste ut?
Hm, den var svår, läser knappt ut böcker längre, utan brukar ta mig halvvägs och skapa mig en uppfattning om hur boken är skriven, sedan skummar jag andra halvan för att se hur det slutar. Tror senaste boken jag aktivt läste pärm till pärm var Fifty shades-serien, men där slirade jag också rätt bra i slutet.

…boken du påbörjade?
The Young Elites av Marie Lu. Den är spännande och jag gillar hur Lu bygger upp det typiska YA-äventyrsdilemmat, att oavsett vilken väg huvudkaraktären väljer så är dödshotet överhängande och enda sättet att egentligen ha en chans är att skrida till handling.

…bokbeställningen?
The young elites som e-bok, men väntar ivrigt på att få hem Lena Dunhamns Not that kind of a girl på svenska.

…bibliotekslånet?
Alice i underlandet, för ett år sedan och då bara som läsesalsexemplar, så jag satt på Kungliga Biblioteket under lunchen och läste.

…serien du blev nyfiken på?
Efter femte säsongen av True Blood tröttnade jag ordentligt, men fick en nytändning för dryga veckan sedan och plöjer nu seriens två sista säsonger i en väldig fart. Vill ju veta om det blir Sookie och Bill i slutet. I övrigt är jag fortfarande rätt less på den, det är mest en massa blodsugande till höger och vänster. Däremot har jag börjat kolla Fargo (sett ett avsnitt) som också går på HBO Nordic och den verkar riktigt bra! Snygg, coola karaktärer och spännande dialog. Tror det blir en vinnare.

…filmen du såg?
På bio var det Sånger från Manhattan och den var söt. Tyckte den var bättre än Lucy som jag också såg på bio i samma veva.

…filmen du blev nyfiken på?
Ronnie Sandahls prisade Svenskjävel, om en svensk tjej som tar jobb som hushållerska hos en norsk familj. Vet inte riktigt när den kommer på bio dock.

…boken du dreglade efter?
Simona Ahrnsteds En enda natt. Jag önskar att det skrevs/gavs ut mer samtida romance på svenska.

/ Johanna

Leave a Reply

