Senaste… nr. 2

Snor helt sonika inlägget från Johanna igår, som hon hittade hos Sofia och som Sofia i sin tur hittade hos Beas Bokhylla.

Senaste…

…boken du läste ut?
Även fast jag inte helt läste ut den så tänker jag ändå säga Louis-Ferdinand Célines Resa till nattens ände. Föll liksom på målstrecket och har en yttepyttebit kvar, så för den här gången säger jag att det räknas.

…boken du påbörjade?
Allegiant av Veronica Roth. Är så pepp på slutet i serien. Nu får man också veta lite mer om vad som finns utanför deras stängda stad vilket ger trilogin en extra nerv.

…bokbeställningen?
Min Amazon-beställning bestående av:Skärmavbild 2014-10-20 kl. 22.28.33 Skärmavbild 2014-10-20 kl. 22.28.44

…bibliotekslånet?
Återigen, Resa till nattens ände, gick och lånade den när jag insåg att Adlibris-paketet skulle komma dagen innan bokcirkelsträffen.

…serien du blev nyfiken på?
Den här listan kan göras oändligt lång som den tv-serie-junkie jag är. Just nu är jag sugen på att se Orphan Black men härnäst tror jag att det blir Fargo eftersom sambon är lite sugen på den också, känns himla bra att Johanna tyckte den verkade lovande.

…filmen du såg?
Gone Girlnedrans vad bra den var. Fantastisk. Efter det har jag nördat ned mig i djupgående analyser i DN och The New Yorker av Cool Girl-fenomenet, Amys roll som fru och hur Gone Girl symboliserar äktenskapet som aldrig kan bli perfekt. Vill även berätta om senaste serien jag såg, nämligen Silicon Valley som vi marathontittade på igår när jag var lite seg efter lördagens fest. Sjukt bra serie, lättsmält och rolig, har bara två avsnitt kvar på första och hittills enda säsongen.

…filmen du blev nyfiken på?
Jag har velat se The silver linings playbook på Netflix väldigt länge.

…boken du dreglade efter?
Är himla sugen på att påbörja Wicked as they come.

/Heléne

 

2 thoughts on “Senaste… nr. 2

Leave a Reply

