Kanske mardrömsstarten visar sig vara motsatsen i slutänden

Mitt i all glad yra över att jag gick vidare i Harlequintävlingen har jag våndats över att det bara är en månads tid att jobba om manuset. Egentligen en helt ok tidsrymd för att göra de ändringar som behövs, men jag har inlett den första fjärdedelen av min slutspurt med att vara sjuk, mer eller mindre däckad. Så fort jag tittat åt manuset har jag bara föraktat allt jag skrivit, men på något nyktert sätt ändå insett att det är mitt dåliga mående som talar än mina faktiska åsikter om texten som kommit fram.

Det jag har klarat av att göra under första veckan är att i väldigt stora drag planera om första fjärdedelen av manuset. Tack vare min tillfälliga och extremt osentimentalt krassa inställning, till precis allt annat än vila, har jag strukit och ändrat mer än jag hade vågat i vanliga fall. Nu börjar jag dessutom må lite bättre och började i kväll så sakteliga ta tag i finliret och flyttade runt text efter min nya masterplan. Tänker att jag i slutänden kanske kommer vara glad över att denna omskrivningsperiod började med en vecka i sängen.

Hoppas det går bra för alla er andra tävlande! Kämpa på och må hälsan vara med er!!

/ Johanna

One thought on “Kanske mardrömsstarten visar sig vara motsatsen i slutänden

Leave a Reply

