Härliga planerarfredag!

Som vanligt spenderar jag fredagskvällen framför Idol och ikväll stuvar jag om i manuset samtidigt. Liksom Johanna ändrar jag plats på händelser, drar ihop scener och pysslar i mitt manus. Detta  har resulterat i bra och dåliga saker. De bra sakerna är att jag lyckats stryka väldigt många ord som bara bidragit till onödigt svällande text. Det dåliga är att jag mitt i allt textstuvande tappade bort mig själv i manuset, trots ett utförligt och fint synopsis. Så nu är det back to basics och till min hjälp har jag ritrulle, post-its, obegränsade mängder vin, snygga spikar (äntligen har jag väggyta att sätta upp mitt planerarpapper så att jag kan se det jämt, jämt, jämt), och fina band att hänga upp papperet i:

IMG_2928.JPG

Och under Idol-eftersändningen kom jag såhär långt:IMG_2929.JPG

Syns inte på bilden riktigt men papperet fortsätter ned på andra sidan bordet och jag ska fortsätta till jag blir klar. Halva natten om så krävs. Ända in i kaklet. För det är ju så med skrivande, man har bara tid till det om man tar sig tid.

/Heléne

3 thoughts on “Härliga planerarfredag!

  1. Alltså, det där med att tappa bort sig mitt i redigeringen – så jäkla lätt hänt! Jag har också en utförlig kapiteldisposition men efter ett tag snurrar huvudet ändå! Dina post-its är isf färgglada och fina – hoppas de hjälper dig att hitta rätt också! 🙂

    • Ja. Jag blev helt lost i den här redigeringen. Tror lappandet gav bra struktur och i vart fall nyttigt att gå genom allting kronologiskt :), känns som att det satte sig lite bättre i huvudet då
      /H

Leave a Reply

