Något som liknar ett hem

Lägenheten börjar ta sig och börjar bli något som liknar ett hem. Eller, det har varit beboeligt ganska länge  men flyttkartonger fyllda med böcker har tagit upp hela inre hallen, alltså det rum som ska bli bibliotek och skrivhörna.

Men nu, kära bloggläsare, så har de första hammarslagen hörts, de första spikarna har spikats, de första hyllorna har satts upp och snart är den efterlängtade hyllan färdigställd. Såhär ser den ut nu och på fredag tror jag att den kan vara färdig:IMG_3038.JPG

 

Efter att hyllan är klar ska jag andaktsfullt packa upp böckerna. Sedan ska jag slutföra min Ikea-Lerberg-hack (benbockar spraymålade i kopparfärg), vill förtydliga att bilden nedan är målet, tvivlar dock på mitt tålamod och är rädd att min spraymålning inte blir lika fin:
DIY-ikea-hack-skrivebord-spisebord-med-kobberben-ikea-lerberg-legs-ben-cobber-kobber-bolig-boligblog-indretning-4

Sedan ska jag flytta in min nya stora skärm som för tillfället har intagit köksbordet:IMG_3031.JPG

Sen ska jag hitta en snygg skrivbordsstol, en mysig skrivbordslampa och sedan bara njuuuuuuta av det bästa rum jag någonsin haft.

Snart så.

/Heléne

3 thoughts on “Något som liknar ett hem

  1. Det kommer att bli så bra och härligt att du nästan inte kan koncentrera dig på att skriva. Så var det för mig när jag i helgen fick klart mitt skrivrum. Jag bara satt där och njöt. Men sedan. Jisses vad orden flödade. 🙂

Leave a Reply

