Mitt bidrag till julkalendern 2015

Sprang och lunchhandlade på ett väldigt lugnt NK. Var ute efter en ny nalle till sonen och hans premisser på hur en sådan ska se ut fyller en hel A4. Jag stod ganska länge och klämde och kände på olika varianter när jag hör:
“Tagning!”
Bakom min rygg kommer Erik Haag, Lotta Lundgren, Kakan Hermansson och några barn stormande och framför mig upptäcker jag kameran.

Jag dyker bakom hyllan med Steiff-nallar och står där blickstilla tills de har spelat klart. Först då jag är säker på att kameran inte rullar längre smyger jag vidare till en närliggande hörna för att leta vidare, fortfarande bestämd att hitta den perfekta nallen. Då hör jag “Tagning” igen och hela crewet har förflyttat sig så att jag åter befinner mig som någon slags ovillig statist i bakgrunden. Det hände tre fyra gånger innan jag hade hittat min nalle och kunde avlägsna mig.

Det finns en orsak till att jag har valt skrivande som hobby och aldrig fortsatte på min extremt korta tv-karriär. Jag trivs bättre utanför bild. Men, om ni kommer ihåg det ett drygt år från nu, så är jag kufen som gömmer mig bland nallehyllorna i julkalenderns kulisser.

Väl hemma med nallen kikade Melker på den i tre sekunder och meddelade sedan ytterst bestämt:
“Inte haaa den.”

/ Johanna

6 thoughts on “Mitt bidrag till julkalendern 2015

Leave a Reply

