Harlequin-tävlingen i siffror

Antal redigerade sidor: 350. Prick!

Antal skrivtimmar: Många. Fantastiskt många, har haft helt underbara veckor tillsammans med mitt manus.

Antal gånger jag har använt orden “blick” och “ögon”: På tok för många, vågar inte skriva siffran här.

Antal telefonsamtal med Johanna: 20, gissningsvis, vilket är förvånansvärt få, vi har väl båda varit alldeles för uppslukade av redigering.

Antal kilo choklad: 4

Antal kilo upp i vikt: 4? Har inte vågat väga mig.

Antal 30-årsfester: 4 och jag har gått på allihop. Gäller att prioritera rätt.

Antal mysiga fikor med vänner: 0

Antal förlorade vänner: 0 så vitt jag vet, får ringa runt imorgon och kolla om jag har några kvar.

Antal förlorade pojkvänner: 0. Tror faktiskt han är kvar. Sist jag såg honom var han på väg ut någonstans. Till jobbet kanske. Frågan är om det var igår eller idag? Någon gång undrade han lätt uppgivet om det alltid kommer vara såhär, med skrivandet alltså, varpå jag tvingade bokcirkelsvännen Maria att berätta hur mycket hon tyckte om mitt manus. Han får ju inte tro att jag jobbar på något i onödan. Nej, nej, här produceras en bestseller.

Antal mysiga fikor med föräldrar: 4, föräldrar och svärföräldrar är inte sådana som ger upp när man inte hör av sig, då dyker de helt sonika upp med fikabröd.

Antal ångestfyllda sms till testläsare: 10. Som jag pendlat mellan ångest och eufori dessa veckor.

Antal timmar kvar till midnatt och inlämning: 2,5

UPDATE: Insåg efter att jag publicerat inlägget att jag hade 3,5 timmar kvar till midnatt. Det är som att jag just vunnit på tidslotteriet!!!

Till min hjälp har jag cola zero. Och choklad (såklart):

IMG_3082

/Heléne

10 thoughts on “Harlequin-tävlingen i siffror

Leave a Reply

