Helgen i bilder

Det här är första helgen på länge jag inte skriver alldeles oavbrutet så innan jag kastar mig in i mitt och Johannas gemensamma manus imorgon igen passade jag på att göra sådant som icke-skrivande människor gör en vanlig helg.

Igår brunchade jag med ett par kompisar, gjorde manikyr och pedikyr (sån lyx) och avslutade dagen med kompishäng:IMG_3113.JPG

Idag “lagade” jag mat (hemgjorda pizzor som till större delen bestod av halvfabrikat men räknas typ som hemgjort tycker jag, det är i alla fall inte hämtmat):

IMG_3112.JPG

Jag avslutade ett halvfärdigt DIY-projekt som inbegrep skrivhörnan, nämligen spraymålning av ett par benbockar:

IMG_3107.JPG

 

Så nu är skrivbordet på plats:IMG_3122.JPG

Det är en del kvar att fixa i skrivhörnan, som någon skön dyna eller pläd till stolen, få till sladdtrasslet som stuvats ned i en pappåse och skruva ihop resten av förvaringsmöblerna som gömmer sig i platta paket till vänster i bilden och på så sätt få plats för en skön fåtölj. Men annars börjar det arta sig.

Och så fikade jag kaffe och shortbread till genomläsningen av manuset. Imorgon kör vi!
IMG_3110-0

/Heléne

2 thoughts on “Helgen i bilder

Leave a Reply

