Augustpriset

Som många andra blev jag oerhört glad över att Kristina Sandberg tilldelades årets Augustpris. Det är inte bara det att hon skriver så engagerande och fint om hemmafrun Maj utan till saken hör också att hon är en av de trevligaste och mest ödmjuka författarna jag någonsin träffat. En författare som verkar älska att vara ute och träffa läsare och som blir uppriktigt glad över snälla ord och tolkningar av böckerna. Så otroligt välförtjänt pris!

Kristina Sandberg, Augustpriset

Av någon anledning fick jag tunghäfta på Norstedts bloggträff med henne och bombarderade henne istället med frågor när hon efter träffen signerade böckerna jag hade släpat med mig. Tycker att hennes lilla hälsning sammanfattade både hennes och min korta diskussion samt trilogin om Maj:
IMG_3133

“..som skrivit om livet helt enkelt”. Ja, livet… så enkelt det kan synas vara.

Grattis Kristina!

/Heléne

Leave a Reply

