Den som väntar på nåt gott…

…och då talar jag förstås om enkäten från i måndags och nya frågor. Glömde helt bort att utmana andra bloggare att svara på mina frågor. I utmaningen ingår alltså att hitta på egna frågor att skicka vidare.

Julen närmar sig med stormsteg, ändå är december hittills alldeles tom på snö så jag ställer några frågor med julfeeling för att få in den rätta stämningen.

1. Vilken bok ser du mest fram emot att läsa i jul?

2. Vilken är din bästa julbok någonsin?

3. Berätta om ett härligt julminne som innefattar en bok.

4. Kommer du ge bort någon bok i julklapp och i sådant fall vilken (om du vågar avslöja det på bloggen)?

5. Eftersom de bloggare jag kommer att utmana även är skrivande bloggare undrar jag hur du planerar ditt skrivande i jul?

6. Tipsa dina läsare om en bok man kan ge till pojkvännen/mannen.

7. Tipsa dina läsare om en bok man kan ge till flickvännen/frugan.

8. Tipsa dina läsare om en bok man kan ge till svärmor.

9. Vem är din favorit bland litterära karaktärer du förknippar med julen?

10. Och sist men inte minst, vilken bok önskar du dig allra, allra mest i julklapp?

Jag utmanar härmed Charlotte, Sofia, Frida och Carola – glöm inte att hitta på tio nya frågor till de ni utmanar härnäst.

sarah-weals-book-christmas-tree-003

/Heléne

3 thoughts on “Den som väntar på nåt gott…

Leave a Reply

