En aning kontakt

Det är intensiva juldagar just nu med mycket aktiviteter och sällskapande som ska hinnas med. Det blir inte mycket tid eller möjlighet till att skriva, men idag kunde jag sno åt mig en stund framför brasan tillsammans med manuset. Känns bra att återuppta kontakten, om så bara för ett kort stund och ett par hundra nya ord. Tycker just startsträckorna efter ett uppehåll är de svåraste att ta sig igenom, men hoppas att dagen ska vara tillräcklig uppvärmning inför imorgon då jag tror jag kommer få till det första längre passet på en vecka.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f50/55904723/files/2014/12/img_0186.jpg
/ Johanna

One thought on “En aning kontakt

  1. Tycker också att startsträckan efter ett uppehåll är det svåraste, och det behöver inte ens vara ett längre uppehåll: tre, fyra dagar räcker för att det ska gå trögt. Själv har jag haft ett alldeles för långt uppehåll (kanske sedan den tjugonde, eller så) och nu är det väldigt svårt att ta mig i kragen. Jag bara läser bloggar och fotar hyacinter och tänker ut kommande blogginlägg, istället för att sätta igång – och jag har inte långt kvar till min deadline. Så absolut senast imorgon gäller det för min del.

    Lycka till med skrivandet!

Leave a Reply

