Sarah Morgan – Att falla med snö

Att falla med snön tar sin början på Manhattan och på det flådiga kontoret tillhörande en PR-byrå. Kayla Green är en av deras främsta konsulter och har fått ett nytt uppdrag – att hjälpa Jackson O’Neil att få familjeföretaget på fötter och hon följer med honom till ett snöigt Vermont. Kayla avskyr julen och ser sin chans till lugn och ro i en enslig stuga tillsammans med gediget jobb.

Harlequin lade upp ett litet smakprov av boken i form av första delen av första kapitlet och det var den lilla teasern som fick mig att köpa boken. Jag fångades direkt av de juliga skildringarna (även fast de till större del sågs genom Kaylas anti-jul-ögon) och tyckte verkligen om Kayla och hennes torra humor.Sarah Morgan

Jag har lärt mig att en viktig beståndsdel av en romance är miljön och i den här boken fyller den verkligen sin plats och är väldigt fint uppbyggd i form av det pittoreska familjeägda hotellet Snow Crystal i byn med samma namn. Det är hundslädar genom Vermonts skogar, snötyngda grenar, varm choklad i solen och mysiga stugor med bad i badtunnor medan snön faller ned. Detta är tydligen första delen i en trilogi om bröderna O’Neil och jag gillade Jacksons två bröder och övriga karaktärer skarpt så kan hända att jag klickar hem övriga två i serien till nästa jul.

/Heléne

2 thoughts on “Sarah Morgan – Att falla med snö

Leave a Reply

