Ett tjusigt avslut

Jag har bara läst de första två tredjedelarna av Tolkiens Hobbit, men fick under kvällen veta hur sagan slutade genom att se tredje delen av filmsviten. Tror visserligen att Peter Jackson har lagt till en hel del egna tolkningar av slutet, men uppskattar hur många trådar knyts ihop för att utgöra en naturlig övergång till de tre Sagan om ringen-filmerna. Dessutom gillar jag verkligen Martin Freeman som spelar Bilbo så biobesöket var en lyckad jullovsaktivitet och något jag kan rekommendera.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f50/55904723/files/2014/12/img_0190.jpg
/ Johanna

2 thoughts on “Ett tjusigt avslut

  1. Ja. Martin Freeman är en bra skådespelare. Och finfin som hobbit. Det har varit många diskussioner om slutet på filmen i fantasykretsar. Har inte riktigt hunnit lyssna än eftersom jag inte sett filmen… Men fick en biobiljett i julklapp så det är kanske dags.

  2. Det är så längesen jag läste the Hobbit att jag inte minns slutet! 🙂 Filmen var okej tyckte jag, storslagen fantasy på bio är en lyxvara så man får njuta när man har chansen! 🙂 Jag tyckte dock att det inte hände så mycket i filmen och att dramaturgin var lite off – men det är kanske bara jag som är störd efter allt för mycket manusredigering! 🙂

Leave a Reply

