Läsutmaningen – ett år senare

Hur gick det för mig då? Jovars… lyckades pricka av 41 punkter på Läsutmaningslistan, målet var 52. En rejäl bit kvar alltså. Men jag skyller på att det gick så himla bra i Harlequin-tävlingen vilket resulterade i åtminstone fyra veckors total lästorka då all ledig tid gick åt till att skriva och redigera klart mitt manus. Sedan skyller jag på tjocka böcker också. Har till exempel inte läst klart Steglitsan än (galet, jag vet), så den skriver jag om någon gång nästa år helt enkelt.

Kommer att sammanfatta läsandet år 2014 i ett senare inlägg då jag är lite mer alert, just nu är jag helt slut efter en hel dag på mataffärer och på stan för inhandling av proviant inför nyår och det enda jag mäktar med är att ligga i fåtöljen och ropa på sambon efter mer chips. Men 2015 har varit ett bra läsår, det kan jag konstatera.

/Heléne

1 thought on “Läsutmaningen – ett år senare

Leave a comment