2015 – Nu kommer jag

Alltid härligt med nytt år. Känner mig lika redo att städa ut 2014 som jag är att röja ut julen. Imorgon blir det tomterensning och in med massor av tulpaner och manusarbete.

Några av 2014 års höjdpunkter var bland annat ett nytt jobb, att uppleva bokmässan för första gången och att skriva färdigt mitt manus. Men det har också varit slitigt att skapa en ny vardag med dagishämtningar, vabbande och en kämpig höst både jobb- och hälsomässigt.

Inför 2015 har jag stora planer för både skrivandet och läsandet och det känns härligt att möta ett nytt år med vetskapen att jag kan färdigställa ett manus, jag börjar fatta hur man gör när man skriver. En hel del annat stort kommer också hända och ni får självklart följa med på turen.

Avslutar året med ett lugnt firande där vi bland annat lärde oss att rädda en helt skuren bea. Gott nytt år till er alla!!

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f50/55904723/files/2014/12/img_0193.jpg
Knepet var att vispa ner den skurna såsen i en ny äggula. 🙂

/ Johanna

3 thoughts on “2015 – Nu kommer jag

  1. Jag känner precis som du – att jag äntligen har börjat fatta hur man gör när man skriver! Nu vet jag hur man skriver råmanus, hur man redigerar, hur man tar emot kritik från lektör/testläsare och hur man skriver om. Jag hoppas att denna kunskap gör att nästa manus inte tar riktigt lika lång tid att färdigställa som mitt första! 🙂 Jag ser fram emot att följa dig och Heléne under 2015!

Leave a Reply

