Ibland lyckas man

För min del brukar skrivande dagar utesluta både socialt liv och friluftsliv. Innan jag lade in en högre växel i det skrivande livet både tränade jag mer och umgicks med andra människor än mina karaktärer bra mycket mer.

Har ju velat få till bra skrivtid de sista dagarna på långledigheten och med resa till Lofsdalen tillsammans med sambons familj såg inte utsikterna särskilt ljusa ut. Men idag strålade det bästa av världar på ett mirakulöst sätt samman. Jag har hunnit med skidåkning, ordentligt med lästid framför brasan, gemensam middag med efterföljande sällskapsspel och så ett par timmars skrivtid på det.

Plötsligt händer det. Och ser fram emot en lite längre dag i spåren eller i backen imorn för att därefter låta min trötta kropp få njuta av lite avslappnande och underbar skrivtid. Försöker att inte tänka på att ledigheten snart är slut.

/Heléne

Leave a Reply

