Gamla favoriter i ny skepnad

En favoritaktivitet det här jullovet har varit att krypa ner under duntäcket i sängen, mitt på dan, och läsa (för min del) och kolla på Barnkanalen (för Melkers del). Inte alls så friluftsfrämjande som man kanske borde bete sig som förälder, men jag orkar inte ha dåligt samvete. Är istället superglad att han har hittat mina gamla sagofavoriter. Avsnitt med Pettson och Findus och Emil i Lönneberga har rullat om och om igen. Det är så härligt att höra Astrid Lindgren berätta om händelserna i Katthult, som en liten tidsmaskin till min egen barndom. Nu ska jag införskaffa böckerna och hoppas att han även kan tänka sig att lyssna till berättelserna i stillbildsform.

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f50/55904723/files/2015/01/img_0200.png

/home/wpcom/public_html/wp-content/blogs.dir/f50/55904723/files/2015/01/img_0197.png
/ Johanna

One thought on “Gamla favoriter i ny skepnad

  1. Klart att man ska ägna sig åt Pettsson och Findus och annat mysigt som man gärna återknyter bekantskapen med. Friskluften finns kvar sen också. Har jag hört. Kan inte säga exakt eftersom jag undvikit den…

Leave a Reply

