Årets bästa bok?

Utan några som helst belägg utser jag The Paper Magician av Charlie N. Holmberg till den bästa bok jag kommer att ha läst under 2015. Åtminstone hittills (kan jag säga utan att ta i för mycket, eftersom den bara är nummer tre-fyra på läslistan). Har inte kommit längre än till kapitel två, men det är redan så mycket som talar för den:

– Übersnyggt omslag.

– Den handlar om en tjej som blir inkvoterad till att lära sig pappersmagi, den svagaste av alla magityper, trots att hon just avslutat sin grundutbildning som kursetta och borde fått välja vilket material hon ville.

– Det är en romance (topplistad av Amazon i genren romance under 2014) och jag gissar att huvudpersonen kommer falla för sin lärare som verkar både charmig och excentrisk.

Nu ska jag bara läsa resten. Långsamt och njutningsfullt. Återkommer med en rapportering om min första uppfattning stämmer.

2015/01/img_0166.png
/ Johanna

Leave a Reply

