En härlig fredag i bilder

Eftersom maj mest har bestått av skrivande och läsande har jag inte klagat särskilt mycket på vädret. Tvärtom så har jag bara njutit då regnet öst ned. Ändå tycker jag att det har varit förhållandevis ganska många soliga kvällar, eller?

Idag var det i vart fall definitivt sol. Det kan ingen säga någonting om. INGEN kan klaga på vädret idag. Så det var dags att spendera kvällen i solen med lite grillat och planering inför sommarens Kalifornien-tripp:
IMG_4324IMG_4328¨
Jag smygfotade sambon lite. Och till höger ser ni ett sjukt gott rödvin, ett Cabernet Sauvignon från Wattle Creek – nyhet på Systembolaget. Prövar mig genom Systembolagets utbud av kaliforniska viner, det är ett gediget jobb kan jag säga.

Resan närmar sig med stormsteg. Och mycket ska hinnas med fram till dess. Rödviner ska prövas och manuset ska skrivas klart. Har printat manuset ännu en gång och spenderade kvällen med att gå genom de första sidorna. Hittade så mycket saker att ändra. Extremt mycket saker. Men det måste hinnas genom under helgen, sedan ska nämligen ändringarna föras in och därefter ska det läsas genom igen. Om lite drygt en vecka måste jag bli klar. Så är det bara.

Önskar er alla en trevlig nationaldag! I solen, i regnet eller var ni än befinner er. Själv ska jag spendera helgen med den här högen papper:

IMG_4333

/Heléne

2 thoughts on “En härlig fredag i bilder

Leave a Reply

