Ett sista försök

 Jag har ett helt gäng böcker som har legat på mitt sängbord en evighet, men som jag av någon anledning aldrig kommer mig för att läsa ut. En av dem är Good In Bed, Jennifer Weiners debutroman som jag bara kommer ett par sidor i åt gången, innan andra böcker kommer emellan.

Det är så konstigt, för jag gillar det jag har läst än så länge. Karaktären är rolig, språket rappt och genren helt i min smak. Har bara kommit totalt runt femtio sidor i den och än finns där ingen riktig hook, kanske är det därför jag inte fortsätter. Vill samtidigt inte ge upp för jag tror Jennifer skulle kunna bli en ny favoritförfattare. Nu tänker jag ge den här godingen ett redigt sista försök.

 

Vad har ni för titlar som ligger och gäckar er?

/ Johanna

6 thoughts on “Ett sista försök

  1. Vet att jag har ett par men just nu är de tillbaka satta i bokhyllan för att inte skapa det dåliga samvetet. Då kanske jag, när jag inte har ngt att läsa, hittar dem igen och får upp ögonen för dem 😊 ibland får man bara tvinga sig igenom 100 sidor för att komma åt historian. Men ibland är det bara tt gå vidare. Kanske t om att göra sig av med boken.

  2. De jag har haft liggande ett tag är Sophies historia av Jojo Moyes, The Duchess War av Courtney Milan och At any price av Brenna Aubrey. Sen har jag också nyare hyllvärmare …

  3. Jag ÄLSKAR Weiner och Good in Bed var min första bok av henne. Har läst om den flera gånger och även läst uppföljaren Certain Girls. Hoppas du kommer in i den snart! Hon blir dock bättre och bättre tycker jag.

Leave a Reply

