På övertid

Enligt beräkningarna skulle bebisen komma igår, men den verkar trivas bra där den är. Har fått en massa tips om hur jag ska göra för att sätta fart på förlossningen. Promenader, gå i trappor, städa, putsa fönster och en hel drös andra hushållssysslor.

Ska jag gå efter min egna statistik borde jag mest ligga och sova eftersom det var så Melkers ankomst började för tre år sedan. Har också hört tips om att ett glas skumpa kan funka som startraket, vilket inte låter helt fel. 

Dock har jag kommit fram till att satsa på ostörd, sammanhållen skrivtid som det mest effektiva sättet att locka fram ungen. Det finns inget som är lika eftertraktat i vardagen som redigt med tid tillsammans med manuset. Och oftast händer det garanterat något som stör eller komprimerar tiden man har skrapat ihop. 

Så nu har jag gjort en plan att hinna halvvägs i omarbetningen av mitt manus innan födseln, och kan därmed se fram emot värkar om ett kapitel till eller så. 

/ Johanna

2 thoughts on “På övertid

Leave a Reply

