Dagens

Dagens Akademibokhandeln-inköp:

 

Den mest bedårande asken ever full vykort med motiv av Penguin-omslag. 100 stycken! UNDERBARA. Funderar på att rama in några och sätta upp på väggen i skrivhörnan samt ställa någon i bokhyllan. Annars passar de ju ypperligt som gratulationskort och inbjudningskort. Har länge tänkt införskaffa en fälthandbok för att vidga mina flora-kunskaper. Blir lite enformigt med enbart rosor och vitsippor i en bok som till stor del utspelar sig på landet och i skogen. Så Björn Ursings klassiker fick följa med hem. Det fick även en ny liten läslampa göra. Har tappat bort två stycken inom loppet av en månad. Börjar misstänka min sambo/sängkamrat som kanske har tröttnat på den blåa LED-lampan som bländar honom då han ska sova. Tycker ändå att en sådan liten ljuskälla är bättre än en riktig vägglampa så passade på att införskaffa en ny.

Dagens mottagna bokbeställning:

I brevlådan väntade Jackie Collins klassiker Hollywood Wives. Liksom mycket annan kultur denna månad är denna tänkt att intas i upplysningssyfte inför Kalifornien. Så jag vet vad som väntar mig. Dock lite besviken på omslaget, på Bokus hemsida visades ju ett annat 80-talssnyggt omslag! Men denna har väl också sin charm. E. Lockharts Den ökända historien om Frankie Landau-Banks ska läsas i Rödvinsbokcirkeln i höst. Då väntar nämligen aka-månad. Men redan till på tisdag ska vi läsa Lili Anoliks Dark Rooms så det var på tiden att beställningen kom.

Och apropå Rödvinsbokcirkeln avslutar jag inlägget med dagens artikel:

Rödvinsbokcirkeln är med i senaste numret av Books & Dreams, så införskaffa senaste numret för att läsa om våra bok- och vintips. Cirkeln finns även på instagram under @rodvinsbokcirkeln

/Heléne

3 thoughts on “Dagens

  1. Åh, vykorten är ju helt underbara! Jag har ju redan en kortlek och en anteckningsbok men jag måste nog ha dessa också! Superbra att använda till födelsedagar etc! Och grattis till artikeln, ska definitivt kolla om min Pressbyrå säljer tidningen!

Leave a Reply

