Utomhusskrivning

Skriver allra bäst inomhus vid ett ordentligt bord, alternativt i stora fåtöljen i vardagsrummet. Men när man jobbar hela dagarna och det är strålande väder på kvällar och helger, då måste man flytta ut skrivhörnan. Visst, det blir inte lika effektivt men det funkar inte att sitta inne hela veckan framför datorn och sedan sitta inomhus framför datorn varje kväll och helgdag då alla andra är ute och åker båt, äter glass eller ligger på en gräsmatta. Så igår satt jag på balkongen och skrev medan jag lyssnade på alla grannar i kvarteret som hade fest samt till en och annan båt som gled förbi på kanalen med house-musik i högtalarna (dagens båtar verkar ha helt sjuka ljudanläggningar, man verkligen hör tydligt vilken låt som spelas). Själv lyssnade jag på kents sommarplatta – En plats i solen:

Idag tog jag med datorn och utskrivna papper upp till föreningens takterass efter ett par timmar framför datorn på förmiddagen. Hade även en rejäl tillbringare vatten med mig, jädrans vad varmt det var idag:

Avslutade utomhusskrivpasset på bästa sätt, med lite vin i den sista solen:

Nu när det mulnat och mörknat så förflyttar jag mig inomhus. Imorgon ska det regna. Då ska jag vara inne hela dagen. Ska bli himla skönt ändå.

Hur skriver ni bäst? Funkar det för er att skriva utomhus?

/Heléne

5 thoughts on “Utomhusskrivning

  1. Vilken vacker utsikt! Jodå, jag skriver också ute när vädret tillåter. Favoritplatsen är hammocken men altanen går också alldeles utmärkt.

  2. Så länge det inte är för mycket kryp och annat kräk omkring mig så skriver jag gärna ute. Men oftast skriver jag inne vid skrivbordet, å andra sidan de riktigt häftiga sakerna skrivs alltid någon annanstans, där det liksom finns nya intryck att ta med.

Leave a Reply

