Det här med småord

Ska inte skriva någon lång text här om de förbannade adverben och andra småord, det finns andra som gör det så himla bra. Sitter nu och väger ord, stryker och byter och kan för mitt liv inte minnas varför jag såg fram emot den här processen. Det är ansträngande på ett kräkframkallande sätt. Det enda positiva är att texten kortas betydligt med i och med alla strykningar.

Det tar sin lilla tid men hoppas att det lättar upp texten och ger den bra och fin rytm. Samtidigt vill jag inte stryka för många medan, sedan, ändå, därefter och andra onödiga ord. Just på grund av rytmen. Jag har kanske fel men ibland tycker jag att meningarna blir mer melodiska av dessa onödiga ord. Men blir det lite för mycket av det goda och då åker delete-knappen ned.

/Heléne

3 thoughts on “Det här med småord

Leave a Reply

