Från en bubbla till en annan

Det blir en hel del aktiv dötid med en liten bebis hemma. Det ska ammas och vyssas och rapas i en ständigt pågående loop och ingen av sysslorna kräver någon större tankeverksamhet. Hade ett härligt pass av aktiv dötid i natt och passade på att glida från bebisbubblan till skrivbubblan. I tanken i alla fall.

Tidigare har jag varit lite brydd över upplägget i de två kommande avsnitten i manuset och fick hjärnklåda när jag försökte tänka på dem. Men under nattens vargtimmar hade jag inte mycket annat för mig än att fundera över möjliga lösningar och vändningar. Runt halv fyra, när det blev min tur att somna, hade jag en färdig plan i skallen. Dessutom många formuleringar och detaljer jag ville få med.

Oväntat mycket av det jag kom på i natt finns kvar i hjärnan idag och jag hoppas på en lucka i kvällens dötid så jag får chansen att skriva ner allt innan det tappas bort. 

/ Johanna

One thought on “Från en bubbla till en annan

  1. Vid sådana tillfällen ska man ha en diktafon 🙂
    Vilket för mig tillbaka till…90-talet och en film…men jösses vad hette den?! En kvinna spelar nämligen en romanceförfattare som går omkring med denna diktafon och spelar in bra repliker som poppar upp hehehe
    Jag brukar skriva ner…men ibland glöms det bort och även innehållet i hjärnan. Ibland är jag lite som den där vimsiga fisken i “Hitta Nemo” ….har alltid sagt att jag säkert krystade ut några hjärnceller samtidigt med mina barn 🙂

Leave a Reply

