Läsutmaning – Halvårsrapport

Har inte varit så duktig på att lista böckerna jag läst under fliken här på bloggen. Det får bli en aktivitet en lugn sommardag tänker jag. Men kan i varje fall uppdatera er på hur det har gått. Håller koll på läsandet genom Goodreads och har hittills läst 24 böcker, titlarna hittar ni här och nedan bjuder jag på rykande färska screenshots från min Goodreads-sida. Av någon anledning fungerar inte Goodreads-widgeten i högerspalten här på bloggen och antal lästa böcker uppdateras inte. Någon som vet hur man gör??

Målet är i varje fall 52 böcker i år. Så ligger två böcker efter men ska komma ikapp nu i sommar. Bara den här veckan har jag för avsikt att avsluta två böcker – Endgame av James Frey och Tordyveln flyger i skymningen av Maria Gripe. Båda böckerna ska nämligen diskuteras på måndag i Rödvinsbokcirkeln.

Joyce Carol Oates-utmaningen går sådär. Har inte läst en enda JCO-bok i år. Men det kommer det också. Och tänker att jag ändå inte har någon deadline på det utan det får ta en livstid att läsa böckerna om det är vad som krävs.

För att sammanfatta läsåret hittills så har det bjudit på väldigt många bra upplevelser. Tycker att jag har varierat mig i genrer och ser fram emot att ta mig an några serier nu till hösten, har varit lite dåligt med det. Och än fler bokcirkelsböcker såklart.

Årets lästa böcker hittills:

Skärmavbild 2015-06-25 kl. 22.39.42 Skärmavbild 2015-06-25 kl. 22.39.32 Skärmavbild 2015-06-25 kl. 22.39.24

/Heléne

One thought on “Läsutmaning – Halvårsrapport

Leave a Reply

