En namne

Nu är vi i stort sett helt säkra på att lillebror kommer att heta Theodor och jag har så klart funderat på om det finns några spännande författare med samma namn. Tydligen ska det finnas en gammal nobelpristagare i litteratur från början av 1900-talet med samma namn, men jag tror hellre jag siktar in mig på Theodor Kallifatides. 

Har inte läst någonting av Kallifatides tidigare och tar tacksamt emot tips på vilka titlar som är de bästa av honom. Är själv inne på att antingen läsa Vänner och älskare, som jag förstår tillhör en serie böcker där han utforskar kärleken.

   
Eller den senaste av hans böcker, Med sina läppars svalka, som också låter lockande. Om en kvinna som målar ikoner, om hennes äktenskap och kringflackande liv som leder fram till Stockholm. 

 

Båda böckerna finns till överkomligt pris som e-böcker. Ska nog klicka hem båda. 

/ Johanna

One thought on “En namne

Leave a Reply

