Utforskar Sarah Dessen

Har länge velat läsa Sarah Dessen men av någon anledning har det aldrig blivit av. Beställde därför hem ett par böcker och tyckte att den här varma sommardagen var en perfekt dag att påbörja en Dessen-bok. Om det är något jag lärt mig så är det att Sarah Dessen är lika med strandhus, sommarkärlek och solnedgångar. Ser väldigt mycket fram emot att ta mig an alla hennes böcker.

Börjar med Blunda och hoppa. Ser ni hur fint den matchar mina nya sittdynor till balkongen:
FullSizeRender
(Ber om ursäkt för de vissna blommorna, finns en finfin men osynlig lavendel i hörnet där.)

Vet att det är mycket bilder på  balkongen just nu. Men förutom jobbet är balkongen mitt liv för tillfället. Och gissar att ni inte är alltför sugna på bilder från mötesrum och lunchbrickan i personalmatsalen?

I övrigt hämtade jag ut den här beställningen från Adlibris idag:

FullSizeRender (1)

Gissa vilken hög som är pojkvännens och vilken som är min?

Laddar redan nu inför ett par feelgood-veckor i september. Tidig höst lämpar sig himla bra för feelgood och äppelpaj tycker jag. Men nog om höstsnack. Nu är det sommar. Och Sarah Dessen. Jag ska göra te, lyssna på musik och njuta av kvällsvärmen medan jag läser vidare i Blunda och hoppa.

/Heléne

2 thoughts on “Utforskar Sarah Dessen

  1. Sarah Dressens böcker känns verkligen somriga! Själv har jag tröttnat på henne då jag upplever att hon skriver samma story om och om igen. Etthundra mil är så bra!

Leave a Reply

