Det här med att packa

Förutom att kurera en förkylning och beta av det sista på jobbet så spenderas tiden till att packa inför resan. Det är så nedrans svårt att bestämma vad som ska med. Har några självklara nyinshoppade favoriter som måste med, kaftaner och tunikor. Som jag längtat efter att ha på mig dem! I övrigt packas det skor och böcker i massor. Att välja ut böcker inför resan är den bästa delen av packandet. Har för övrigt ett helt litet Kalifornien-bibliotek här hemma och hade tänkt beta av en hel trave under resan.

Nu gäller det att bestämma vilken bok som får hänga med på flyget. Valet står just nu mellan White Oleander av Janet Fitch samt Everything leads to you av Nina LaCour. Tror jag lägger ned båda två i handbagaget, så kan man välja det man känner för sen.IMG_4495

 

 

Det som syns på bilden är alltså enbart en bråkdel av det som ska med. Jag ska ju vara borta i 18 dagar. 18 dagar!! Känns alldeles overkligt.

/Heléne

5 thoughts on “Det här med att packa

  1. Önskar er en fantastisk resa/semester. Skänk en tanke eller två på mig som arbetar (på en virkesmätare-station med bara håriga, vita, medelålders män!!!!) när du har det extra gött så blir jag glad 🙂
    Låter bra med alla bokval tycker jag 😉

  2. Tycker alltid det är svårt att välja böcker när man ska ut och resa. Men jag brukar nästan alltid packa ner Stolthet och fördom om jag ska vara iväg länge.en bok som alltid gör mig på bra humör.

Leave a Reply

