Helt i min smak

Vi har hunnit med mycket första dagen, däribland en tur till supermysiga bokaffären City Lights Book Store:

Där jag suktade efter den här finfina F. Scott Fitzgerald-boken och en Lydia Davis-samling:

Vi tog en tur till Fisherman’s Warf, såg oss omkring och åt en hummersmörgås:

Sedan blev det vinprovning på Wattle Creek och eftersom jag läste ut Nina LaCour på flyget så påbörjade jag White Oleander av Janet Fitch. Helt perfekt ställe att läsa en ny bok på. Hade kunnat sitta där heeeela dagen:

På Wattle Creek kunde man köpa med sig choklad som passade olika viner, Shiraz, Pinot Noir, Merlot, etc. Självklart köpte jag med mig både choklad och vin.

Sedan så har vi stannat till på hundra olika fina utsiktplatser. Är kär i San Francisco. Helt otroligt kär.

/Heléne

2 thoughts on “Helt i min smak

Leave a Reply

