Lite tid över

Att semestra är stressigt. På cykel över golden gate-bron med utsikt över San Franciscos stadssilhuett, in och ut ur bil, ner på strand med turkost hav, ut på klippkant med milsvid utsikt, ut ur bil, in på restaurang, in på hotell, ut ur hotell, ut på pir för gudomligt goda skaldjur. Ni hör hur tufft det är (vill aldrig åka härifrån) och det innebär noll tid till skrivande. Har tagit någon timme här och där för att få ned lite brainstorming-tankar på papper och under tiden funderar jag en del.

Vi befinner oss just nu i LA och har ett par timmar över innan middagen (som för övrigt ska intas på Chateau Marmont, är såååå peppad) och för första gången sedan flygturen har jag äntligen kunnat sitta ner ordentligt med skrivandet. Ska göra lite research och hoppas på att få ytterligare inspiration till huvudkonflikten i ett nytt manus jag planerar. Med rödvin och bigarråer, bästa sommar-kombon:

IMG_4960

Vi bor i Venice Beach och igår tog vi en liten promenix bland kanalerna för att spana på alla fina hus. Hittade mitt dröm-bohem-hus. Huset där jag skulle kunna spendera resten av mitt liv och bara skriiiiiiva:

IMG_4938

Det var så bedårande fint!!! Det hade citronträd och ett träd med vackra lila blommor med små lampor i. I den här stolen skulle jag sitta och skriva och blicka ut över kanalen:IMG_4929

/Heléne

2 thoughts on “Lite tid över

Leave a Reply

