Sista dagarna

Efter LA begav vi oss till Pasadena där jag hann med en timmes skrivtid på Starbucks:

Därefter mötte vi upp min brorson som bor i Pasadena (han flyttar hem i oktober – jippie!) och tittade på LA Galaxy som spelade mot FC Barcelona på ENORMA Rose Bowl:

Därefter drog vi till Newport och Laguna Beach i två dagar- helt uuuunderbara små städer, blev störtförälskad, ville köpa mig ett hus på en klippa i Laguna. Där skulle jag vara lyxbohem på heltid – skriva hela dagarna med små avbrott för vin och flanerande på de små gatorna för att spana in alla konstgallerier.

I verklighetens semester blev det en del flanerande och strandhäng samt frulle med den här utsikten:

Och så suktade jag efter böcker som jag inte kan ta med hem, resväskan är redan för tung:

På vägen ned mot San Diego var det än en gång vackra vyer från bilen:

Och San Diego. San Diego… säger då det. Älskar den här staden! Människor är vänliga, det är rent, lugnt, vackert. Underbara stränder och god mat – vad mer kan man begära?

Sista kvällen i San Diego åt vi mexikansk mat, gjorde ett sista besök på Ghirardelli för chokladglass och chokladinköp och så drack jag sista glaset vin på hotellets takbar:

Imorgon bär det av hem till Sverige, då ska jag få ordning på skrivandet igen. Känner ändå att jag har hunnit tänka genom nästa projekt en hel del dessa dagar och om inte annat har det varit skönt att bara få vara. Det har varit en helt fantastisk resa, kommer leva på det här läääääääänge.

/Heléne

7 thoughts on “Sista dagarna

Leave a Reply

