Perfekt poster

Jag har möblerat om i vardagsrummet i veckan och när allt var runtstuvat stod det klart att vi behöver lite nya saker att pryda väggarna med. Efter en del (ganska mycket) surfande snubblade jag över en sida med fantastiska posters. 

Vid första anblicken ser det ut som en grå bas med en enkel illustration inspirerad av olika böcker. Tycker det i sig var väldigt fint, men det riktigt finurliga är att den grå bakgrunden egentligen är HELA boken i fråga – i minimal teckenstorlek. Det finns alla möjliga klassiska titlar. Mina favoriter är dessa:

  

  
Ser ni vilka det är? (Hm, ser att titlarna visst står på bilderna)

Fler fina böcker att hänga på väggen hittar ni hos Spineless Classics. De verkar dessutom skeppa till hela världen. Tror det snart blir ett klicketiklick från min dator. Ska bara besluta mig för vilken poster jag ska ha. 

/ Johanna

 

3 thoughts on “Perfekt poster

Leave a Reply

