Plötsligt händer det

Ända sedan vi fick upp vår fina bokhylla har jag drömt om att dricka drinkar i biblioteket (som egentligen är en mellanhall men bibliotek är ett så mycket bättre ord på alla sätt) och på nyårsafton tvingade jag in våra kompisar för att dricka en mellandrink (påhittad drink mellan förrätt och varmrätt). Men ikväll gick min dröm i uppfyllelse. Hade några kompisar över för lite grillat och det hela slutade med att folk helt frivilligt ville ta en drink i bibblan (den informella benämningen) och prata böcker. Helt underbart. Vi botaniserade, pratade favvo-böcker och drack. Lövly. Så borde alla middagar sluta.

Jag tipsade vitt och brett. Såklart. Och varierat. Däribland Slumdog Milloinaire av Vikas Swarup, filmen var bra men boken var mästerlig. Världens finaste historia. På riktigt. Tipsade även om LA-läsning, White Oleander av Janet Fitch, kommer att skriva ett par rader om den inom kort. Sedan pratade jag lite om Gail Carrigers Själlös eftersom inte alla är helt bekanta med steampunk. Dessutom var jag såklart tvungen att tipsa om Simona Ahrnstedts böcker. Välskriven romance gick hem hos sällskapet och framsidan till En enda hemlighet fotades hejvilt. Avslutade med ett hösttips, nämligen min boarding school-favvo – I en klass för sig av Curtis Sittenfeld.

Aaaaaah…. Hade kunnat tipsa om böcker heeeeela kvällen men kände att jag var tvungen att låta dem gå hem till slut.IMG_0019

Även fast det är totally freezing ute (en annan är ju van vid Kalifornien-temperaturer) tar jag en kvarts läsning på den nypimpade balkongen innan läggdags:IMG_5197

Åkte förbi Clas Ohlson på vägen från landet idag och shoppade loss lampor. Är helt inne på det här med balkongbelysning. Man bara måste älska Classe. Där finns allt man behöver. Förutom böcker då.

IMG_5198

/Heléne

One thought on “Plötsligt händer det

Leave a Reply

