Energiintag 

Vet inte om det är någon slags eftersläpande jetlag eller om det är omställningen att börja jobba igen men har varit helt utpumpad de här dagarna. Igår vaknade jag knappt. Idag var jag pigg på dagen men dränerad på kraft när jag kom hem från jobbet.

Den bästa medicinen, det allra bästa energiintaget och det som gör mig lite piggare är läsning, choklad och lite te (eftersom jag inte varit särskilt vinsugen de här dagarna).   

(Ja, jag köpte en likadan kopp som Johanna fick till mig själv – en vänskapskopp)

Just nu läser jag första delen i Brandon Sandersons Mistborn-serie Sista riket. Har verkligen längtat efter att läsa denna och hittills levererar den. Tycker om att Sanderson har skapat en logisk förklaring (såpass logiskt som det kan bli i fantasy) till de krafter karaktärerna har, det känns så genomtänkt och smart.

Nu ska jag somna som en stock, efter några sidor till..

/Heléne

2 thoughts on “Energiintag 

Leave a Reply

