Skynda, skynda

Inser att det gäller att utnyttja de luckor som uppstår i dagsschemat om jag ska lyckas skriva mer denna föräldraledighet än förra. 
Så när en unge har somnat på övervåningen och jag har turen att nästa slocknar strax därefter på soffan, då lämnas tvätten ovikt i en Ikea-kasse och jag kastar mig till köksbordet för en sällsynt lugn stund framför datorn. 

Mantrat lyder: En halv sida är bättre än ingenting. 

  
Lillen ligger gömd nere i vänstra hörnet…

  
Ska också försöka klura ut ett bra sätt att skriva med bebis i famnen. Några tips?

/ Johanna

3 thoughts on “Skynda, skynda

  1. Har aldrig lyckats få mina att sova samtidigt på dagen, men det är ju helt fantastiskt om det går, då har du händerna fria åtminstone en liten stund. Skriva med bebis i famnen har jag heller aldrig lyckats med, möjligtvis att det kunnat gå om jag skrivit på paddan istället för datorn för den hade jag alltid till hands, läste mycket e-böcker.

  2. Mina sov aldrig samtidigt. Låter väldigt lyxigt. Så jag gjorde som Sofia, läste istället. Och hade ett anteckningsblock för idéer, det var ungefär allt jag klarade av att skriva.

Leave a Reply

