Återhämtning

Ibland är jag inte lika tacksam över att ha skrivande som passion. Som när man kommer hem från jobbet och är för trött för att ens värma något i micron (tack gode Gud för knäckemackor, flingor och mjölk – älskar att äta frukost till middag).

Ikväll ville jag verkligen skriva, hade vart sugen hela dagen men lämnade skrivhjärnan på jobbet. Det enda jag orkade ta mig för ikväll var att kolla på de två sista avsnitten på första säsongen av brittiska höstmysiga deckarserien Broadchurch.

  
Ser väldigt mycket fram emot att ta mig an andra säsongen. Hoppas på lite mer romantik då. Mellan Alec Hardy (som är lite het på ett slitet polis-sätt) och hotellägarinnan. Och så de två journalisterna, det fullkomligen sprakade mellan dem.

Ska även spana in nya brittiska deckarserien på fyran – Safe House:

  
Alltså det där huset. Omgivningen. Utmärkt för läskigt mys i höstregnen. Det ska nämligen regna i veckan – äntligen! Har jag sagt att jag älskar hösten? 

/Heléne

One thought on “Återhämtning

Leave a Reply

