Skriva? Nä, jag googlar grön väggfärg

Dagens inlägg frångår det vanliga temat. Det handlar om ommålning av vardagsrummet, där jag läser och skriver en hel del, så frågan om rätt väggfärg är kanske inte helt ovidkommande.

Har nämnt det förut. Att vi ganska sällan tar oss för inredningsprojekt här hemma. Men nu så ska det målas vardagsrum och jag har googlat grön väggfärg som en tok. Med hösten på intåg söker jag en mörkare nyans, en som inte är så vit och fräsch utan som tar för sig mer. Samtidigt är jag rädd att rummet ska kännas som en mörk grotta när vi är färdiga. Eller som att vår treåring fick välja ton.

Är helt färgblind i affären och kan inte tänka mig hur en nyans kommer se ut i ett helt rum. Så jag bildgooglar (och struntar i att skärmen troligtvis förvränger färgen). Hittar en hel del fint. Blir inte så mycket klokare för det. Tror det kommer landa i något grågrönt.

bedroom-6 45995 a78f6d6472dfdbcf84b7560d01e35e29 ++SS00759_MP_0414 45857 46355 living-9 en-gomd-skatt4 Beckers-populära-kulörer-1

Alltså. När jag kollar på bilderna i en klump så ser allt lika dant ut. Ändå har jag beslutsångest. Önskar att det var lika lätt att redigera en målad vägg som en textrad där nyansen inte riktigt stämmer.

Men samtidigt… När jag står på Konsum och gråter över flyktingkatastrofen så blir ju val av väggfärg ändå ovidkommande till slut.

/ Johanna

2 thoughts on “Skriva? Nä, jag googlar grön väggfärg

  1. Tips: åk till Alviks färg eller liknande så kan de hjälpa med smarta inpass som “den här kommer att se väldigt kall ut mot vitt” eller “välj en med högre glans för då bla bla (nåt bra som de kan)” Och ja usch nä.

Leave a Reply

