Finna ro i kaoset

Vårt hem är ett fall för Arga snickaren för tillfället. Vi fick för oss att det var en bra idé att renovera två rum samtidigt, på tiden som blir över. Jag undrar så vilken tid vi tänkte som blir över?!

Ja, ja, nu ligger vardagsrumstaket i sopsäckar och tapen hänger i strimlor, barnrummet är målat halvt om halvt och vi navigerar runt möbler och saker som är utspridda precis överallt där det tidigare fanns lediga ytor. Lägg till en treåring som tycker den nya ordningen hemma är väldigt spännande och sprider ut sina leksaker enligt samma princip. 

Att hitta skrivro är med andra ord en utmaning. Jag har aldrig kännt mig hemma i mitt skrivrum, men nu är det hörnan med mest ordning och en självklar del i min nya sköldpaddsstrategi. Jag stänger in mig där, drar på ett par stora hörlurar med klassisk musik, fokuserar bara på skrivbordet och kopplar bort internet. Tar med te och ett par bitar mörk choklad.

På så sätt blev det en scen skriven idag. Nu är det väggslipning som väntar för det blev visst lite tid över. 

Rummet med mest ordning:

 

Vad jag fokuserar på:

  
/ Johanna

One thought on “Finna ro i kaoset

Leave a Reply

