Härliga fredag

En riktigt fin fredag började med skrivpass till frukost. Jag funderar fortfarande på vad som hände innan min historia börjar. För första gången förstår jag vad Stephen King menar när han utforskar en berättelse på samma sätt som man med små penseldrag borstar fram en fossil. Långsamt kartlägger jag del för del av händelserna och hur de påverkar de olika karaktärerna. Det är väldigt spännande och bjuder på en hel del lösningar till problem jag knappt visste att jag hade. 

 
Efter bvc-besök och lunch blev det lång barnvagnspromenad i solen med Dear Bitches-podden i lurarna. Bara genom att lyssna på deras diskussioner om böcker får jag uppslag som direkt kan appliceras på min egen text.

Kvällen avslutades med middag på Miss Voon med finfina vänner. Bara tjejer och fantastiska samtal med båda roliga och tunga ämnen. Skulle egentligen ha bilder av hummertacosen och chokladfondanten här, men det var för gott för att hinna fota. 

En fredag med högsta betyg. 

/ Johanna

One thought on “Härliga fredag

Leave a Reply

